HATE SONGS

Trailer de Hate Songs subtitulado en español (HD)

Llengües Anglès, francès i ruandès, amb subtítols en espanyol

Fitxa tabs

Sinopsi

Dos actors ruandesos i un tècnic de so belga es reuneixen a l'antiga seu de l'emissora de ràdio (RTLM), clau en el genocidi ruandès del 1994, per assajar el programa que va transmetre als oients les cançons de l'odi que van incitar a l'extermini. Amb la intenció d'acabar de tancar una ferida encara oberta, veuran a mesura que avança l'assaig que la reconciliació no és tan fàcil com creien. (FilmAffinity)

Premis i seleccions

Festival de Màlaga 2024

D’A Festival de Cinema, Barcelona 2024

Crítica

El director Alejo Levis narra a “Hate songs” la propagació de l'odi que va precedir el genocidi a Ruanda

El seu equip presenta en una projecció especial el film sobre la història de l’RTLM, coneguda com la “ràdio de l'odi” que va incitar a l'extermini de la població tutsi

La 27a edició del Festival de Màlaga ha acollit l'estrena de la pel·lícula Hate songs, del barceloní Alejo Levis, en una projecció especial amb la presència del director i protagonistes -Àlex Brendemühl, Nansi Nsue, Boré Buika- els quals, juntament amb el productor Ibon Cormenzana, van participar amb el públic en un col·loqui al voltant del film.

Hate songs viatja fins a la Ruanda de la dècada dels 90 i narra la història de l’RTLM (Radio Télévision Lliure des Mille Collines), coneguda com la “ràdio de l'odi” que va cridar al genocidi de la població tutsi que va patir el país africà. Aquest és el tercer llargmetratge del director, en el qual pretén mostrar “com la reconciliació és una alternativa real a la roda de venjança” al voltant dels conflictes bèl·lics.

Segons Levis, el so ha estat clau “per portar a recrear traumes i revifar records ocults”; tant és així que el seu objectiu era que “el so es veiés, fins i tot en moviment de càmera, materialitzar les ones. Aquest so que és gairebé com un fantasma”. Per part seva, l'actor Boré Buika ha assenyalat que el rodatge “va ser tota una aventura perquè hi havia seqüències molt dures. Va ajudar molt que estàvem a les fosques tot el dia i aquesta claustrofòbia va contribuir molt a la pel·lícula”. Una reflexió que ha compartit la protagonista Nansi Nsue, qui ha assenyalat que “tots aquests elements han augmentat la intensitat que després es reflecteix en els personatges”.

Pel que fa a la importància de l'idioma i el treball lingüístic de l'elenc, l'actor Àlex Brendemühl ha assegurat que “cadascú de nosaltres intentava reproduir l'accent del seu personatge i trobar l'equilibri. En el meu cas, per exemple, un belga que feia 20 anys que era a Ruanda”.

Com a colofó, el productor de la cinta, Ibon Cormenzana, ha conclòs que la finalitat de la pel·lícula és “explicar aquesta història i donar-la a conèixer al gran públic perquè són projectes que aporten i serveixen per a alguna cosa”. 

Font: festivaldemalaga.com

Tipus de sessió: 
Presencial

Sessions presencials programades

dissabte 8 jun - 18.45
Sala: 
Sala 2

Fitxa tècnica

Director/a 
Guió 
Alejo Levis
Albert Val
Denise Duncan
Fotografia 
Lali Rubio
Alejo Levis
Intèrprets 
Àlex Brendemühl
Nansi Nsue
Bore Buika
Durada 
82 min
País 
Espanya
Gènere 
Drama
Música 
Asier Renteria