asiàtic
llatinoamericà
africà
Mediterrània i el Llevant
Llengües Mandarí, amb subtítols en espanyol
Lu Yanshi és detingut com a pres polític en ple apogeu de la Revolució Cultural a la Xina. La seva dona, la professora Feng Wanyu, i la seva filla han d'enfrontar-se a aquesta realitat. Així, la nena comença a entregar-se a la dansa i s'esforça per aconseguir un paper protagonista. A principis dels anys setanta, després d'anys sense veure la seva família, Lu Yanshi aconsegueix escapar-se d'un camp de treball. D'aquesta manera intenta tornar a veure els seus éssers estimats, però la seva filla -per por que el retrobament afecti la seva carrera com a ballarina- ho impedeix. Temps després per fi podrà estar amb la seva dona, encara que no en les circumstàncies que imaginava, ja que Wanyu pateix problemes de memòria. Per això no pot reconèixer el seu marit, que el recorda de jove, i així, segueix esperant el seu retorn. D'aquesta manera Lu Yanshi es converteix en un estrany en la seva pròpia família. (Sensacine)
Per a amants del melodrama de reconquesta
El millor: l’acurada dosificació de les emocions.
El pitjor: certa asèpsia instal·lada en el cinema de Yimou.
Adscrit en aquest peculiar subgènere melodramàtic d'amants que es reconquisten sense reconèixer-se després d'un fet traumàtic, físic o mental, amb el dolor del temps perdut o arrabassat, Zhang Yimou continua a Regreso a casa amb els plantejaments estètics del seu cinema recent. Èpica intimista, retrat emotiu i proper d'uns personatges pressionats per l'entorn polític i irreprotxable correcció en les formes visuals, tan sumptuosos i eficaços com mancats de la singularitat del Yimou dels seus millors temps. La memòria com a eix central actua en doble direcció: per ressaltar la condemna afegida que pateix un pres durant la Revolució Cultural que en tornar a casa s'ha convertit en un estrany per a la seva filla, i per desenvolupar un acte d'entrega incondicional a l'esposa que ha perdut prematurament la memòria. Yimou es mou molt bé en els temps de la senzilla història cap a un crescendo emotiu commovedor en el clímax final i en el retrat dels dos personatges, amb la seva delicadesa i el seu esteticisme en forma i retrobant-se amb una Gong Li sense artificis.
Ricardo Aldarondo - fotogramas.es
http://www.cinebaixsala7.com